To je zajtrk, ki ga kraljica Camilla vsak dan je in pomaga pri zniževanju holesterola ter zdravju srca

A.B.
11.06.2026 08:08

Čeprav bi od britanske kraljeve družine pričakovali razkošne jutranje pojedine, soproga britanskega kralja prisega na preprost in poceni obrok.

Do knjižnice priljubljenih vsebin, ki si jih izberete s klikom na ♥ v članku, lahko dostopajo samo naročniki paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Glasovno poslušanje novic omogočamo samo naročnikom paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Poslušaj
Revija Marie Claire razkriva, da si kraljica najraje privošči kašo iz škotskega ovsa, ki jo prelije z nekaj žlicami naravnega medu.
Reuters

Jutranji obrok britanske kraljice Camille pa preseneča s svojo preprostostjo. Kuharji ji namreč najpogosteje pripravijo navadno ovseno kašo. Zdravstveni strokovnjaki to izbiro močno pozdravljajo, saj ovsena kaša velja za popoln obrok za zdravo srce. Kraljica obožuje to skromno jed, ki jo Britanci že desetletja redno uvrščajo na svoje jedilnike. Porcijo te zdrave jedi lahko hitro pripravite za zelo malo denarja, zato ostaja dostopna vsakomur.

Camillino nagnjenost k ovseni kaši so opazovalci kraljeve družine zabeležili že večkrat. Ta preprost zajtrk pogosto najde mesto tudi na uradnih jedilnikih kraljevih posestev. Revija Marie Claire razkriva, da si kraljica najraje privošči kašo iz škotskega ovsa, ki jo prelije z nekaj žlicami naravnega medu. Ta zajtrk ne izstopa le po okusu, temveč predvsem po izjemnih vplivih na zdravje. Vse več raziskav namreč dokazuje, da oves močno izboljšuje zdravje srca in ožilja. Oves vsebuje posebno vrsto topnih vlaknin, imenovano beta-glukan. Strokovnjaki pojasnjujejo, da prav beta-glukan učinkovito zmanjšuje raven LDL holesterola, ki ga zdravniki pogosto imenujejo "slab" holesterol.

Pozabite na ovsene kosmiče: To živilo za zajtrk naravno znižuje holesterol

Zdravilni učinki, ki jih potrjujejo strokovnjaki

Učinek beta-glukana iz ovsa na zniževanje holesterola strokovnjaki tako dobro poznajo, da je Evropska agencija za varnost hrane uradno odobrila zdravstvene trditve o njem. Redno uživanje te snovi namreč dokazano znižuje raven holesterola v krvi in posledično zmanjšuje tveganje za razvoj koronarne srčne bolezni. Dobrodelna organizacija HEART UK poudarja, da že trije grami beta-glukana na dan uspešno znižajo tako skupni kot LDL holesterol. Zato oves opisujejo kot eno cenovno najbolj dostopnih živil za uravnavanje holesterola na trgu.

Vse več raziskav namreč dokazuje, da oves močno izboljšuje zdravje srca in ožilja.
Profimedia

Novejše raziskave dodatno potrjujejo blagodejni vpliv ovsa na srce. Študija, ki so jo objavili v reviji Prevention, ugotavlja, da redno uživanje ovsene kaše zmanjša LDL holesterol za do 10 odstotkov pri posameznikih z metaboličnim sindromom. Oves poleg vlaknin telesu zagotavlja tudi ogljikove hidrate s postopnim sproščanjem energije in več pomembnih hranil. Med njimi izstopajo magnezij, cink in vitamin B1. Te snovi hitro ustvarijo občutek sitosti, podpirajo zdravje prebavnega sistema in zagotavljajo stabilno raven energije skozi celotno dopoldne.

Želite dostop do Večerovih digitalnih vsebin?
Izberite digitalni paket po vaših željah in si zagotovite dostop do spletnih vsebin na vecer.com že za 1,49 €
Želim dostop

povezani prispevki

Sposojene vsebine

Več vsebin iz spleta